tisdag 14 maj 2019

Tre tomma no. 84

Gjort slut på saker nu igen. Varsågoda.


Atrix. Intensive. Protection cream.
Den här gången tog den i badrummet slut först. En älskling, helt enkelt.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Lush. Veganese. Balsam.
Jag kan tycka att det är aningen onödigt med skalpvårdade grejer i ett balsam, eftersom jag aldrig använde balsam i skalpen utan bara på hårlängderna. Därmed sagt så gillar jag ändå hur mjukt mitt hår varit efter tvättarna, och att det doftar gott dessutom. Kanske inget revolutionerande, men jag har gillat det ändå. Kommer kanske köpa nytt i framtiden, men just nu har jag inga större planer på ett Lush-köp. Finns visst bara online, om jag förstått det rätt.
Plaståtervinning.
Betyg 3,5/5

Bath Bubble and Beyond. We are family. Shampoo bar.
Jag hittade den här schampokakan på min lokala Ica Maxi och bestämde mig för att testa. Föll ganska så handlöst för det här schampot, om jag ska vara ärlig. Löddrar mjukt och mycket, trevlig doft, lätt att fördela i håret och lätt att skölja ur, dryg som attan, gjorde att jag kunde glesa ut mellan hårtvättarna igen. Enda minuset är att den behöver torka ut helt mellan användningarna för att inte nästan smälta bort i duschen (görs bäst på ett tvålfat en bit från duschen) samt att det svider som f-n om en får det i ögat. Undvik det.
Jag har redan köpt en ny, och funderar som bäst på om jag ska testa någon annan variant nästa gång. Bäst av allt? Det här ↓:
Pappersförpackning.
Betyg 5/5