torsdag 12 januari 2023

Came in from a rainy Thursday on the avenue - Dagens

Låt: "Ordinary world" med Duran Duran. Adam Lambert har nyligen släppt en finfin cover på den, men - the original and best och allt det där.
Outfit: Blå leggings, grå tisha med Coca-colatryck och grå huvjacka. Allt från H&M.
Smink: Inget
Nagellack: Nakna naglar medan jag bestämmer mig. 
Doft: Så lite som möjligt.
Läser: Månadsboken "Ulysses" av James Joyce, som jag planerar ska läsas i februari också. Har precis börjat med "En bättre värld" av Anthony Doerr.
Frukost: Fry up med överblivna ugnsgrönsaker från gårdagens lunch, stekt skinka och stekt ägg. Knäckemacka. Apelsinjuice och te.
Fika: Te och glass.
Middag: Pizza.
Pryl: Vetevärmare.
Motion: Yogapass, hundpromenad, motionscykel på låg växel i lugnt tempo.
Kvällsnöje: Vika tvätt, måla naglarna, läsa och sova tidigt.
Att tillägga: När jag planerade att skriva det här inlägget just idag, så trodde jag inte att jag skulle vakna på morgonen med en massiv huvudvärk och sedan sova bort halva dagen. Därav ingen bild. Så kan det gå.