fredag 12 maj 2023

FredagsFilmen: "So I married an axe murderer"

Jag fuskar lite idag, för jag har redan skrivit om den här filmen ett par gånger. Den håller nämligen en särskild plats i mitt och älskade makens hjärta, och är troligen den roligaste filmen Mike Myers har gjort (nej, jag gillar inte "Waynes world"). Dessutom dyker det upp en sak i filmen som jag kommer gå närmare inpå nästa vecka, så jag tyckte det kunde vara en bra idé att fräscha upp minnet lite. Och så såg vi den igen i lördags, på vår bröllopsdag.
"So I married an axe murderer" fick den svenska titeln "En brud på hugget", men det låtsas vi inte om.


Bildkälla Collider

Charlie är en inbiten ungkarl som hittar fel i alla tjejer han börjar bli kär i. Tills han träffar Harriet, en ung tjej som driver sin egen kötthandel. Allt är verkligen toppen, tills Charlie börjar misstänka att Harriet är Mrs X, också känd som smekmånadsmördaren. 




Tack och lov spelar Mike Myers bara två roller i den här filmen, som Charlie och Charlies pappa. Och han är lika rolig i båda rollerna. Faktiskt är hela filmen rolig, och bjussar på många skratt. Dagens filmtips, således.