onsdag 31 augusti 2016

Augustifavoriter

Mitt tangentbord har pajat, men vi ska se om jag inte kan skriva det här inlägget ändå, utan att bli komplett galen. Skärmtangentbord aktiverat...



Bok/fic: Den bok jag gett högst betyg den här månaden är Stephen Kings "Finders keepers".
Har inte direkt jättegillat någon ny fanfic den här månaden, så det är väl tur att jag läst om "Pet" av LadyVader. För tredje gången i år. Jodå - älsket är stort.

Film: "Ghostbusters"! Som jag fick se på bio tack vare att älskade maken vunnit biljetter till den. Tyvärr fanns den bara att se i 3D här i staden där jag bor, så jag fick förbereda mig med åksjuketabletter, åksjukeband och en massa mod. Jag är inte imponerad alls av 3D må jag säga. Tyckte mest att husen såg ut som miniatyrer och undrade först om det varg just det det var meningen att det skulle vara. Så det går bra att sluta med de där dumheterna nu, vi som inte uppskattar 3D av en eller annan anledning vill också kunna gå på bio.

Tv-program: Det har inte varit så värst mycket tv för mig den här månaden, men av det lilla jag har sett har jag haft mest behållning av "Supergirl" och jag ser fram emot nästa säsong.



Frisyr: Den här månaden har jag både färgat håret mörkare och kapat av det några centimeter. Jag har bara inte fångat min "nya" frisyr på bild än.

Kläder: Inget nytt under solen - eller i garderoben. Mjukt och mysigt som vanligt.

Nagellack: Jag har burit många skönheter på naglarna i augusti, varav en favorit i repris i form av Peridot från Chanel. En riktig klassiker med många dupes, men det här är the original and best.



Upptäckt: Det är fortfarande inte trevligt att ta blodprov. Tur att jag kunde få ligga ner. Och nu är det bara att vänta på resultatet. Ännu mindre trevligt.

Extra speciell rolighet: Stora J provar på det där med att flytta hemifrån, då hon börjat en utbildning på annan ort. Det är en skräckblandad förtjusning med att släppa barnen fria, men hon är ju trots allt 24 år, så det var väl på tiden också.

Mitt eget favoritinlägg: Bond-brudarna och  Bond-musiken får dela på den äran.