tisdag 16 augusti 2016

What I eat in a day #7 - Sista natten med gänget

Dramatisk rubrik, eller hur. Imorgon flyttar Stora J till annan ort för att studera ett år, så det här är hennes sista dag hemma och sista gången på ett tag som bordet var dukat för fem personer. Så ja - det här är ett dagsfärsk inlägg, och ja - jag har ätit färdigt för idag.


Avokado på rostat bröd till frukost, den ena fick ett stekt ägg också, men jag var inte två-äggs-hungrig så det fick räcka så. English breakfast som frukostte.


Lunch tidigare än vad jag brukar efter en powerwalk med intervaller som jag blev hungrig av. Snabbt hoprafsad sallad med vattenmelon, omelett, valnötter och pumpakärnor samt lite grekisk vitlöksdressing.


Efter ännu en promenad, den här gången i sällskap med en hund, ville jag bara ha något litet. Som en banan och en kopp te.


Eftermiddagsfikat blev mer te och något som påminner om äppelpaj utan att vara äppelpaj, med yoghurt på.


Stora J älskar vegetarisk lasagne så jag gjorde en sådan med löjligt mycket ost på. Och gurka till. Hon var nöjd med sin avskedsmiddag.


När jag gick ut i köket för att fixa mitt kvällssnack såg jag att älskade maken försökte snika åt sig det sista av den goda korven vi hade. Så kan vi ju inte ha det, så jag norpade några skivor.


Och det jag gjorde var att poppa lite popcorn som jag kryddade med popcornkrydda med bacon- och cheddarsmak. Och så en cider till det, som jag delade med älskade maken.

Eftersom imorgon blir en lång dag så säger jag godnatt nu. Godnatt!