måndag 1 augusti 2016

Måndagsmotivation, del 11/?

Vissa säger att man aldrig ska börja på en måndag. Jag säger - jo gör det. Om måndagar är den dag som passar bäst, så självklart.
Jag har till exempel hoppat på ett promenadprogram som startade idag och tack vare att jag bestämde mig för det redan i onsdags så har jag hunnit förbereda mig både med utrustning och mentalt. Jag är glad att jag hann gå den där promenaden innan störtskuren kom också, men det är en annan femma det.

Om man däremot är jätteduktig på att planera att göra saker på måndagar och sedan inte göra dem, för att det låg aningen för långt framåt i planeringen, ja då finns det inget bättre tillfälle än just nu. När jag bestämde mig för att rätta till mina matvanor så väntade jag inte utan började direkt. Jag väntade inte ens till nästa dag.
Alldeles för många gånger har jag planerat att börja på måndagen och inte gjort det, eller att vänta tills efter att alla de där födelsedagarna är avklarade och jag inte lockas av så mycket tårta. Hur bra tror ni det har gått? Inte bra alls för det hände liksom aldrig. Det gäller bara att inse att alla dagar inte kommer vara tipptopp och att det är fullständigt okej. Det är bara att ta nya friska tag nästa dag - eller nästa timme om du vill det. Det är liksom aldrig försent. Oavsett vilken veckodag det är.

Bildkälla Of note stationers