torsdag 25 augusti 2016

Tre tomma no. 18

De här tomma förpackningarna har skramlar runt i lådan ett bra tag. Det är det där med att ta sig i kragen och fotografera som ligger lite långt inne ibland. Men här har vi alltså tre tomma förpackningar som alla sorteras som plast.


Depend Nagellacksremover Supersnabb. Behöver ingen närmare presentation antar jag. Bäst, helt enkelt. Finns alltid en ny på vänt.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Kicks. Vitamin C Ready, set, glow! Night sleep mask. Den tredje tuben att bli tom från prova-på-kitet jag köpte i början på sommaren. Jag har inte använt den här dagligen - eller kvällningen snarare, men ganska ofta och har verkligen gillat hur len och mjuk huden har känts på morgonen. Liksom mättad och fräsch. Citrusdoften känns igen från övriga produkter i serien.
Jag har inte en ny av den här krämen, men planerar nog ett inköp inom snart eftersom att jag verkligen gillade den.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5

Urtekram. Cleansing lotion. No perfume. Jag har både gillat den här rengöringslotionen och inte gillat den samtidigt. Den gör förvisso rent på ett milt och skonsamt sätt, men har lite svårt att ta bort ansiktssmink om jag inte löst upp det med kokosolja först. Dessutom är doften inte direkt yummy. Nu är den ju oparfymerad vilket är ett stort plus och en bidragande orsak till att jag köpte den, men parfymfri är inte samma sak som doftfri och jag tyckte alltså att den här luktade lite mysko, nästan lite härsket. Doften försvinner när man sköljer av lotionen, men nja. Jag testar något annat nästa gång.
Lilla E, som precis har börjat få igång en egen hudvårdsrutin nu när hon blivit tonåring och huden ändrats med puberteten, gillade den mer än mig och när vi köpte egna produkter åt henne var det den här hon valde till rengöringen.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5