fredag 31 mars 2023

Marsfavoriter

Ärligt talat har mars inte varit en toppenmånad för mig. Inte bara för att våren blev hindrad i sin framfart av ännu mera snö och minusgrader, utan också för att jag helt enkelt inte haft värst kul. Som när min promenadkompishund fick gå bort på grund av långvarig sjukdom förra veckan. Det har varit svårt att motivera sig att gå ut och gå då, kan jag lova. Särskilt när det varit dåligt väder.
Så det kan kanske bli svårt att ändå locka fram de där ljusglimtarna som jag ändå vet med mig finns där. Ibland till och med i form av favoriter.

Jackson the dog. Du är saknad.

Bok: "En saga" av Stephen King.

Film: "Darjeeling limited".

TV: "The people v. O.J. Simpson". Trodde jag inte att jag skulle tycka om ett rättegångsdrama i tio delar.

Nagellack: Love song for a vampire, från a England.



Skönhet: Ansiktsmassage. Som jag ger mig själv varje kväll, om jag inte glömmer bort det.

Extra speciell rolighet: En av mina brorsöner har förlovat sig med sin flickvän. Faster blev väldigt glad, kan jag lova.

Favoritinlägg: Eftersom det så sällan blir kollektionssammanfattningar av nagellackskollektioner numera, så är det extra kul när det väl händer. Den här gången om Rock my world från Depend.