onsdag 29 april 2020

Aprils nagellack

April var inte direkt en månad där jag använde mycket nagellack. Jag har inte haft vidare värst med lust helt enkelt. Dessutom har jag en övervägande del hololack bland de otestade, och de känner jag förtjänar sol för att användas, och det är inte alltid jag har lust att dyka ner i mitt digra lackarkiv. Eller lust att måla naglarna överhuvudtaget. Mycket bara naglar den här månaden, alltså.
Åtta lack har jag att visa upp den här månaden, varav en skittle med tre färger, så "bara" 6 bilder idag.


Pahlish, Lilac fairy
Ett lack som verkligen inte ville låta all sin skönhet synas på bild. Lilac fairy är ett väldigt skirt lavendellila lack som i vissa ljus är mer blått. I det ett fint skimmer som skiftade mellan guld och rosa. Låg nära till hands att associera till älvvingar.


a England, Carnaby Street
Ännu ett ljust lack, och det här är en sådan där färg som jag alltid förvånas över att jag trivs så bra i. Det här är min perfekta nude - med holo. Beige som drar åt rosa en aning. Sprakade mer än så här när solen föll på det.


Pahlish, Space cowboy
Ett mörkare blått lack med vackert färgskiftande skimmer. Den här gången gick skiftningen mellan rött, via koppar, till guldgrön. Väldigt vackert.


a England, Covent Garden
Ännu en nyans som jag trivdes oväntat bra i. En sorts rosa som inte var in your face (förutom holot då) utan drog lite åt det dämpade hållet. Kanske mer korall, men samtidigt tydligt rosa.


OPI, I believe in manicures
Förra veckan tittade jag på filmen "Frukost på Tiffany's" för första gången på en halv evighet. Och då blev jag som synes inspirerad till att rota fram ett av OPIs lack från deras Tiffany-kollektion. Jag trodde att det skulle bli något av de röda, men när jag tog fram min lilla låda om fyra minisar, så var det det här Tiffany-blå lacket som mina ögon föll på. Kanske lite mer äggskalsblå än Tiffany, och både diskret och knalligt på samma gång.


Essie, Orange it's obvoius; Gina Tricot, Formula One; H&M Beauty, Cream saffron
Denna valborg går i eldens tecken. Jag visste att jag ville ha en skittle, men inte riktigt vad. Tills jag insåg att det snart är Valborg och då passar det väl med eld-färger. Eller solned/uppgång om en så vill. Jag antar att det inte är jättesvårt att gissa vilket lack som är vilket, med tanke på namnen, men undrar du är det bara att fråga.

Det var min april det. Hoppas på bättring på ungefär allt i maj.