onsdag 15 april 2020

Tomma i april

Jag har tömt massor sedan sist. Det mesta av det rasslade ner i lådan redan i slutet av mars, för jag hade en del som jag nästan var förvånad över att det inte hamnade i mars månads inlägg. Inte så undra på då. Men så här ser det alltså ut den här månaden, och just nu har jag inget som "slattar" och bara väntar på sista sprutten. Vad jag vet...
Många favoriter som tog slut den här gången.


Urtekram. Repairing shampoo. Nordic berries.
Det är i ärlighetens namn inte jag som gjort slut på den här förpackningen, gissar att det var E som stod för det. Jag använder sedan en tid ett annat schampo nämligen. Jag har dock gillat det här schampot, om än inte älskat det. Så det kanske hittar hit igen, vem vet.
Betyg 4/5

Respons. Intensely hydrating mask. Yoghurt hairmask.
Jag är inte jätteduktig på att använda vare sig balsam eller inpackningar. Så att det var E som använde det mesta av den här är ingen överdrift. Jag var i den kanske en gång i månaden, om ens det. När jag väl använde den gillade jag dock det mesta. Luktade gott, hyfsat lätt att skölja ur, och håret blev fluffigt och fint. Har till och med fått en andra chans, så en ny burk står redan i duschen.
Betyg 3/5

ACO. Bodylotion moist. No perfume.
Det enda jag inte gillar med den här kroppslotionen är att det är svårt att få ut precis allt ur flaskan med den däringa pumpen. Jag är så gammal och har använt den här så pass troget, att jag blir nostalgisk över den gamla flaskan som en kunde ställa upp och ner på korken och få ut allt. Jag har så klart redan påbörjat en ny.
Betyg 5/5

Nuud. The carefree deodorant.
Den må vara dyr i inköp, men den är effektiv och dryg. När jag köpte den här räknade försäljaren med att den skulle räcka sisådär 10 veckor. Jag fick min att räcka nästan dubbelt så länge. Smörj in en liten klick i rengjord armhåla vid behov. Mitt behov varierar, men oftast var tredje eller var fjärde dag. Har en ny, eftersom de lättast köps i tvåpack i fullstorlek, och jag gissar att jag kommer att köpa om den när den kan tänkas närma sig slutet någon gång efter sommaren.
Betyg 5/5

Atrix. Intensive protection cream.
Jag antar att det inte bara är jag som tvättar händerna lite oftare nuförtiden (särskilt som jag fortfarande inte hittat någon handsprit). Och mycket handtvätt gör så att det går åt mycket handkräm. Favoriten tog slut i badrummet, och det finns självklart en ny där.
Betyg 5/5

Pixi. Glow tonic. Exfoliating toner.
Dryg liten pryl. Jag använder den inte varje dag/kväll å andra sidan, och just nu använder jag inte dess ersättare heller eftersom min hud är synnerligen reaktiv nu (skyller på att pollenallergierna gör sig kända igen). Det finns alltså en ny i badrummet som jag knappt ens har öppnat.
När min hud inte är reaktiv så älskar jag den här. Effektiv och trevlig doft. Behöver inte så mycket mer.
Betyg 5/5

N.A.E. Naturale Antica Erboristeria. Shampoo bar. Repairing. Dry hair.
Min nya schampokärlek. För här har jag äntligen hittat ett schampo som lämnar mitt hår utan minsta spår. Håret blir rent (länge) och det kliar inte alls. Jag som haft problem med kliande hårbotten större delen av mitt liv är helt galet glad över det. Fast den tog ju slut ganska fort... Jag fick i och för sig hjälp av E, samt det faktum att den blev kvarglömd i sin vattenfyllda tvålkopp över natten... Mycket av den schampotvålen gick förlorat där, tyvärr. För schampo i tvålform mår allra bäst och håller som längst om den får torka ordentligt mellan användningarna.
Betyg 5/5

Ica. Ekologiskt certifierad dagkräm. Oparfymerad.
Om den hade spf skulle den vara helt perfekt. Nu är den bara perfekt. För mig i varje fall.
Betyg 5/5

Ner i plaståtervinningen med allt. Utom lådan som schampotvålen kom i, för den är så klart en pappersförpackning.