fredag 28 januari 2022

FredagsFilmen: Encanto

Efter några dagars bloggpaus för att återhämta mig från tredje nålsticket i armen på ett år för att bekämpa covid-19, så känner jag mig redo att återgå till ett normalt liv igen. 

Förra veckan hade vi filmmys med "Encanto" som just nu finns både på bio och Disney+. Och sedan dess har jag haft två låtar från den filmen som turas om med att snurra runt i mitt huvud. 

Bildkälla Filmstaden

Möt familjen Madrigal. De bor på en undanskymd plats någonstans i Columbia, och deras vistelseort döljs av den magi som alla i familjen Madrigal bär på. Alla utom en...
Mirabel märker att något händer i det magiska huset, och som den enda icke-magiska medlemmen kan det vara hon som bär på förmågan att rädda familjen.



En riktigt charmig film, även om den på Dinsey-sätt var hyfsat förutsägbar och bar på en och annan logiskt lucka. Men - väldigt medryckande och absolut värd att se. Och sedan ha trallandes runt i huvudet i en vecka eller mer. You have been warned!