måndag 17 januari 2022

Slippery when frozen-Dagens

Tack till älskade maken som alltid kan få mig att skratta. Även när det inte är meningen.

Låt: Ingen särskild alls, faktiskt.
Outfit: Ljusrosa spetsklänning från KappAhl, grå leggings och vit munkjacka från H&M.
Smink: Mascara, blusher och läppstift. Färgade brynen förra veckan, så de var liksom redan klara, tyckte jag.
Nagellack: Naglarna vilar.
Doft: En kropp som just nu är huvudvärkskänslig vilar också. Doft kan ge rejäl huvudvärk/migrän om jag har otur.
Smycke: Lite olika ringar. Dels förlovnings- och vigselringarna, men också några andra som jag köpt från H&M för länge sedan.
Klocka: Har jag ett helt gäng som skulle behöva nya batterier, ja.
Läser: "A poem for every winter day". "Underground" av Haruki Murakami. Och så "Min mörka Vanessa" av Kate Elizabeth Russell. Jag både ångrar att jag inte valde den till bokcirkeln, och är väldigt glad att jag inte gjorde det, för huvva!
Frukost: Ingen aptit. Te med mjölk. Mjölk med frukostringar från Ica. Som Cheerios, men inte lika dyra och minst lika goda.
Fika: Te och banan med jordnötssmör.
Middag: Aloo gobi med ris. Mmmm... Recept från "Megavego" av Lisa Bjärbo och Sara Ask.
Pryl: Hundbajspåse. Önskar att fler kunde bli lite bättre på att använda en sådan. Även på vintern. Om du inte vill plocka bajs - skaffa inte hund. Särskilt inte en stor en.
Motion: Stretch för ökad flexibilitet, yogapass 15/30 i årets 30 dagars-utmaning från Yoga with Adriene, hal promenad med vovve.
Kvällsnöje: Läsa lite mer.
Att tillägga: Den här blåsten, hörrni. Nästan så jag tror huset har flyttat sig en bit i vindriktning.