lördag 17 september 2022

Fem favoriter - kvällssnacks

Eftersom jag känner mig synnerligen oinspirerad just nu, vilket jag antar märkts på hur oflitigt jag bloggat senaste tiden, så kör vi väl enklast tänkbara idag. Vi ska snart ha kvällsmys med film här hemma ("Battle Royal") och då vankas det såklart snacks. Och det här är mina fem favoriter att ta till som filmsnacks. (Jodå. Jag fick dra fram den här idén nästan med våld.)

  • Chips. Ingen är förvånad. Jag är inte knusslig med smak, men jag gillar dill och gräslök eller bara saltade lite extra mycket. Oftast gillar jag inte när de har ostsmak, för...
  • Ostbågar. Allra helst de där lite extra krunschiga som mer är pinnar än bågar.
  • Ostbollar. De där som de påstår har nachosmak. Kan bli helt galen i dem periodvis.
  • Pommes pinnes. Funkar dessutom utmärkt som tillbehör till en grillad köttbit eller butiksgrillad kyckling om jag känner mig riktigt lat. Men oftast äts de som bara snacks i det här huset.
  • Popcorn. Återigen blev ingen förvånad. Jag äter poppisr så ofta jag kommer åt, och har absolut inte film som ursäkt för att proppa i mig de godsakerna. Det räcker bra med att andan faller på. Helst spispoppade. Sällan med annat än salt på.
Bilden fotograferad vid ett annat popcorntillfälle. Glass äter jag inte överdrivet ofta.