söndag 18 september 2022

Tomma i september

Josåatte. Timmen må närma sig min läggdags, men jag har gett mig blanka attan på att jag ska få iväg det här inlägget innan jag sussar. Någon jädra måtta, etc, etc.
Jag har gjort slut på saker igen. Inte direkt ovanligt. Det mesta blir plastsopor precis som vanligt, men även ett par glasisar har smugit sig in denna månad. Och det jag tömt är följande:


It's skin. Honey. Firm & glow mask sheet. 
Älsket jag har till denna mask är stor. Hur den doftar, hur den känns, vad den gör. Har en till likasamma i lådan bara för att jag gillar den så, och kommer köpa den igen. Och igen. Och igen.
Betyg 5/5

Apolosophy. Strawberry soufflé mask. Återfuktande.
En annan kär ansiktsmask. Luktar så gott att det är svårt att tro att den inte är ätbar. Lätt att applicera, lite seg att tvätta bort. Märkte av en liten hudirritation när jag tvättade av den den här gången, så jag ska kanske ta en funderare på om jag ska testa den igen eller inte. Det kan ju ha varit min allmänna dagsform som spökade också. (Märks det att jag försöker övertyga mig själv att jag kan använda den igen?)
Betyg 4,5/5

Moroccanoil. Light.
Älskade lilla hårolja. Tog slut och jag öppnade den nya flaskan och har redan pumpat flera doser i håret. Det här var "Light"-varianten, och jag gissar att jag köpte den för att jag tänkte den skulle vara bättre för mitt grånande hår. Den är dock ersatt med originalversionen, och jag märker ingen större skillnad på de två. Den underbara doften är där, den gör vad jag vill, kanske lite tjockare i konsistensen.
Betyg 5/5

Garnier. Fructis. Aloe hydra bomb. Hydrating conditioner.
Ett balsam i mängden. Köpte ett annat när den här tog slut, som jag gillat bättre. Den här var okej, som mest.
Betyg 2/5

Ica. Ekologiskt certifierad dagkräm. Oparfymerad.
Ica. Ekologiskt certifierad nattkräm. Oparfymerad

Tog slut ungefär samtidigt, och ersattes av samma krämer fast i nya tuber.
Betyg 5/5 på båda.

Apoliva. Ört & natur. Hud & nagelolja.
Hittade den här flaskan med några härskna droppar i långt inne i en låda. Jag har varit superslarvig med nagelolja de senaste åren, vilket absolut märks på naglarna. Tar jag tag i problemet när jag vet en möjlig lösning? Tydligen inte. Men om jag gör det kanske det blir den här oljan igen, för den var bra när jag använde den regelbundet. Om den ens finns kvar. Vad vet jag?
Betyg 4/5

Helosan fotsalva.
Hur osexig som helst, men attans så bra och go att smörja fötterna med. Tar ett tag på sig att sjunka in, så strumpor är en bra idé efteråt. Har såklart en ny.
Betyg 5/5