lördag 14 mars 2020

Pestens tid-Dagens



Låt: Ja, vad säger man? Jag har de senaste dagarna gått omkring och nynnat på "My Sharona" med The Knack, men jag sjunger ju inte "Sharona" direkt....
Outfit: Huvtröja, t-shirt och mysbyxor. Allt från H&M.
Smink: Nej.
Nagellack: Poppy Hill från Pahlish.
Doft: Inget jag vill ha när jag har huvudvärk.
Klocka: Nej.
Smycke: Ringarna.
Frukost: Te, ost- och skinksmörgås.
Fika: Te, äpple med jordnötssmör.
Middag: Parmesankyckling med pasta.
Pryl: Huvudvärkstablett.
Motion: Ingen alls.
Kvällsnöje: Filmtajm.
Att tillägga: Tvätta händerna noga och ofta med tvål och vatten, använd handsprit där tvål och vatten inte finns att tillgå. Gnugga noga! Hosta och nys i armvecket. Använd vanligt folkvett. Hjälp de som behöver hjälp. Hamstra inte. Det är jävligt oförskämt mot de som inte har möjlighet att göra det. Eller så kan det bli som för mina föräldrar som helt plötsligt inte hittade toapapper att köpa när de behövde fylla på. Ta hänsyn till folk i riskgrupper, det vill säga äldre, de med nedsatt immunförsvar på grund av omständigheter, folk med bakomliggande sjukdomar. Håll dig hemma om du är sjuk. Ring inte 1177 i onödan - de som är sjuka behöver komma fram. Sök din information på annat sätt om du kan.
Var snäll. Det ordnar sig. Men det blir lättare om vi tar hänsyn till varandra och hjälps åt.