onsdag 11 mars 2020

Wishlist Wednesday - Nödvändigheter

Ibland behöver jag saker för att jag verkligen behöver dem. Så den här listan är en lista över saker jag behöver snarare än villhöver (som är ett hittepåord jag gillar).
Jag har en liten avdelning i min Bullet Journal över saker jag behöver. Visst ska ersättas, annat ska skaffas nytt. Hittills i år har jag prickat av en enda sak, och det var för att mamma hade glas jag kunde få ta och ersätta mina gamla plastglas med i yogastudion. Annat jag har på den listan är det här.

Bildkälla Feetfirst/Din Sko

Jag har ett tag nu varit på jakt efter ett par klassiska svarta lågskor med snörning. För något år sedan hittade jag de perfekta på Din Sko, på rea dessutom, men dum som jag var ställde jag tillbaka dem på hyllan igen. Jag har ångrat det sedan dess, kan vi väl säga.

Bildkälla Lindex
Något av det tråkigaste jag vet att köpa är underkläder och strumpor. Just nu är dock behovet av en beige BH nästintill skriande. Jag har bara så svårt att hitta en som fyller mina krav, för jag vill ha en bygellös (byglar är djävulen), slät och inte jätteful. Den här är en kandidat.

Bildkälla Ellos
Badkläder är inte heller jättekul att köpa, men nu har jag behov av en ny efter en rejäl rensning i badkläderlådan efter förra sommaren. Här gäller att jag vill ha en hel baddräkt, gärna med lite shaping och allra helst med någon färg som inte är svart, eller ett mönster. Jag gillar den här modellen från Ellos, som finns i en gulprickig variant också. Och en vinröd. Och en randig.

Bildkälla IKEA
Hur länge har jag haft de kuddar jag har nu? Alldeles för länge, är svaret. Jag har behov av nya helt enkelt. Jag är en sådan där person som sover på sidan eller på rygg, och jag vill även alternera mellan en fast och en medelfast kudde. Jag har en riktigt sladdrig också som jag mest ligger och kramar på because of reasons. Nästa gång jag åker till IKEA så ska jag ha med mig nya kuddar ut. Hoppas jag.

Bildkälla IKEA
När jag ändå är i farten så kan jag lika bra skaffa ett nytt täcke också. Ett som håller formen bättre än det jag har nu gör, för det är fasen så irriterande att påslakanet alltid blir för brett för att täcket drar ihop sig inuti. Inbillar mig att sådant skulle avhjälpas med ett på något vis quiltat täcke.

Inte alls spännande alltså - bara saker jag verkligen behöver.