tisdag 20 juni 2023

Tom, tommare, tommast

Den här månaden har jag inte varit lika flitig på att tömma förpackningar. Fyra stycken blev det totalt. Allt ska ner i plastavfallet.


Claudia. Exfolierande fotbehandling. 
Sådana därna sockor att bära på fötterna en långfilm, och sedan flagar huden av under två veckor och fötterna ska bli mjuka och fina. Det är inte första gången jag använder exfolierande sockor, men det är första gången jag tycker att det är krångligt. Till att börja med är sockorna rejält obekväma, och tejpen till dem kommer separat och är i kortaste laget. Det dröjde också ett ganska bra tag tills fötterna började flaga, och jag var tvungen att göra det som det alltid står att en inte ska göra när en gör en fotexfoliering - hjälpa till manuellt för att få bort all död hud. Men slutresultatet! Underbart mjuka fötter, och för första gången på länge fick jag bort all den där hårda huden som var anledningen att jag ens gjorde den här behandlingen. Skulle jag köpa igen? Troligen. Inte minst för slutresultatets skull, och för att de kostade inte mycket alls.
Betyg 2,5/5 (slutresultatet 5/5)

Garnier. Skin active. Eye make-up remover 2in1.
Inte en favorit. Gör sitt jobb,men irriterar mina ögon. Förstår inte varför jag köpte den igen. Använder en annan nu.
Betyg 2/5

Atrix. Soft Protection cream.
Favorithandkrämen i sin lite lättare form. Den här brukar stå på skrivbordet eller färdas i handväskan. Har så klart ersatt den med en precis likadan.
Betyg 5/5

It's skin. Olive. Nutrition & firming mask sheet.
Det känns som att jag har börjat med månadens arkmask, och så kanske det är. Använder dem mer sällan än vad jag gjorde förut, men älskar dem fortfarande. It's skin är ett av favoritmärkena bland arkmaskerna, och Olive var helt okej. Skön att använda när huden är trött på värmen och behöver extra fukt. Lagom med essens och angenäm doft, samt en mask som sitter bra gör att det absolut kan bli omköp nästa gång jag är på arkmaskjakt.
Betyg 4,5/5