lördag 29 augusti 2020

Augustis nagellack

Jag gissar att jag inte kommer måla naglarna på ett tag så jag skriver det här inlägget idag. 
Jag har fem lack att visa upp, men ett av dem åkte av väldigt snabbt så det är bara fyra av dem jag verkligen bar.

 


a England, Pallas
Från Poe's tale-kollektionen kommer den här grå holoskapelsen. Jag upplevde det som ganska silvrigt. En sådan där trevlig neutral som bjussar på något extra när solen faller på det.


OPI, Hate to burst your bubble
Jag är väldigt glad att jag inte betalade fullpris för det här lacket. Jag hittade det för en billig peng på Rusta och förstod inte förrän jag skulle måla det att det var ett texturlack. Av allra värsta slag. Jag gillade färgen väldigt mycket, men den här liksom vårtiga ytan gav mig bara rysningar. Swatchade det på ena handen, tog av det och målade på...

Pahlish, Puppet maker
Gräsgrönt vackert lack, med guldfärgade flecks och guldholo som bara visade sig ibland. Det här trivdes jag betydligt bättre i.


a England, Lenore
Även det från Poe's tales. Den här gången ett mörkt blålila lack som är så väldigt vackert svärtat i kanterna. Och med a Englands vanliga holo. När färgen är så pass mörk blir det mer diskret, men stundtals kunde det spraka till ganska rejält.


H&M Beauty, Party season
Ett rött lack som drar åt det orangea hållet, med ett rosa skimmer som syns bäst i flaskan och ett ännu tydligare guldskimmer. Ett riktigt Jenny-lack.

Och det var det hela. Får se vad september bjuder på i lackväg.