måndag 31 augusti 2020

Augustifavoriter

Livet har varit väldigt tungt de senaste dagarna. Min pappa gick bort sent i onsdags natt, och sedan dess känns det lite som att... jag vet inte vad det känns som. Tomt. Sorgligt. 
Att då sitta och försöka skriva ett inlägg om favoritsaker känns lite sådär, men jag gör ett försök.

Pappa 6/12 1939 - 26/8 2020 ❤

Bok: Bara "Kafka på stranden" av Haruki Murakami fick full pott på betyget i augusti, så jag antar den.

Film: Har sett exakt en film den här månaden: "It, Chapter 2". Den dög väl, men var onödigt lång.

Tv: Säsong två av "Umbrella academy". Kan även passa på att meddela här att jag gett upp på "Boardwalk Empire". 

Nagellack: Tror jag trivdes bäst i Party season från H&M Beauty.


Skönhet: Har inget jag kommer på där just nu.

Extra speciell rolighet: Jag hann vara hos mina föräldrar på en skaldjursfest, bara några dagar innan pappas bortgång (det var ganska plötsligt) och det känns som något jag länge kommer bära med mig i minnet. Att jag fick en sista mycket trevlig kväll med en glad pappa.

Favoritinlägg: Receptet på Dal Tadka. Tror det är dags för det snart igen.