tisdag 18 augusti 2020

Ja må hon leva-Dagens

 


Låt: Alla varianter på födelsedagssånger vi kommit på. Inte varje dag yngsta barnet fyller 17 år, men idag gör hon det. Grattis E!
Outfit: Svart t-shirt och randiga byxor, båda från H&M
Smink: Nej.
Nagellack: Tog precis av Lenore från a England.
Doft: Nej.
Smycke: Vet numera att jag fortfarande kan ha örhängen, men har inga på mig idag.
Klocka: 19:56
Läser: Läser om "Kafka på stranden" av Haruki Murakami och läser även i månadsboken "Geografins makt" av Tim Marshall.
Frukost: Äggröra, Es hembakade fröbröd, English Breakfast-te.
Fika: Earl Grey-te och chokladbit.
Middag: Födelsedagsbarnet önskade sig asiatisk take out från Chop Chop, så då fick hon det. Jag valde jordnötskyckling med ris, men tjuvåt även nudlar och spicy lime chicken, samt orange chicken. Och de har vegetariska alternativ, så hon åt inte bara nudlar.
Pryl: Paket. 
Motion: Sjukgymnastikövningar. Kan gå kortare sträckor inne i huset utan kryckor nu!
Kvällsnöje: Tror minsann jag läser lite till.
Att tillägga: Är det inte underligt att jag är så sugen på chips fastän att jag egentligen är mätt?