lördag 22 augusti 2020

Septembers bullet journal

Det börjar minsann dra ihop sig till höst. September brukar vara en sådan där månad som kan vara både sommar och höst och jag gissar på att det blir så även i år. Alltså dags att gnugga geniknölarna och bestämma sig för hur jag vill forma sidorna i min bullet journal. Och även om jag älskar att titta på YouTube-videos med folk som skapar de mest färgsprakande och fantasifulla uppläggen månad efter månad, så märker jag att jag för egen del dras mer och mer mot en ganska minimalistisk stil. 
Till september hämtade jag inspiration från en av de washitejper jag har i samlingen, och så valde jag en fineliner i mörkblått och en mer mellanblå Tombow, med några få inslag av svart. 


Månadsuppslaget/startuppslaget ser ut som vanligt. Det gör det mesta i de här sidorna. Jag har funnit ett upplägg som fungerar bra för mig och som därför går snabbt att göra utan alltför mycket tankeverksamhet. Jag behöver räkna så jag hamnar rätt med rutorna, men annars flyter det mest på. Washitejpen är en stjärnhimmel i olika nyanser av blått. Jag hade så klart kunnat plocka upp det gula från stjärnorna som en kontrastfärg, men jag gillade att jag höll mig i den blå färgskalan den här gången. 


Böcker och nagellack på ena sidan, ekonomin på den andra. Jag har kommit igång med mina yogaklasser igen, efter det överraskande långa sommarlovet, så lite extra utrymme för yogans "kassabok" den här månaden.


En rad om dagen ser ut som vanligt, precis som sidan för vanorna och månadens bok. Jag har bestämt vilken bok det blir, men inte skrivit in den än. Kommer ägna mig åt lite mytologi i september.

Och ett exempel på veckouppslag får som vanligt avsluta mitt bullet journal-inlägg. Gjorde lite fel på en av de tidigare veckorna så valde att visa upp de jag förberett för lite längre in i månaden. Samt att jag älskar låten "Sent i september" av Ratata, som låttexten kommer ifrån.
Jag märkte i augusti att det räcker utomordenligt väl med en sida per vecka. Jag har ändå plats för dekorationer, citat och andra anteckningar.

Jag hoppas på lite mer inspiration inför oktober. Har känt mig lite uttråkad de senaste månaderna gällande min bullet journal och har haft svårt att bli inspirerad. Kanske borde jag dekorera mera? Vi får se.