onsdag 31 januari 2024

Januarifavoriter

Ett inlägg som blivit rutinartat att skriva varje månad, är det med månadens favoriter. Januari har varit en ganska trevlig månad. En del födelsedagar att fira, och ett stilla lunk som infinner sig. Om vi bortser från migränanfall, ryggskott och en otrevlig halka, så har januari faktiskt varit ganska så toppen. Lite av en vilomånad. Och favoriterna ser ut så här.

Bok: "The book of form and emptiness" av Ruth Ozeki. 

Film: "Bränd", som jag skrev om i fredags.

TV: Sett två serier, men inte älskat någon av dem.

Nagellack: Whispers från a England.


Skönhet: Sak jag börjat med de senaste veckorna, efter många mornar med segt humör efter en svettig natt, och alldeles för mycket småhuvudvärkar - vätskeersättning. Har jag så klart druckit förut, men inte så regelbundet att jag dricker ett glas varje morgon. Har gjort det ett par veckor nu, och märker verkligen hur jag blir pigg i sinnet på ett annat sätt, och att de där huvudvärkarna som kan slå till på morgonen i stort sett försvunnit helt. 

Extra speciell rolighet: När vi väl fått bilen att starta (älskade maken var väldigt arg ett tag där) for vi ner till en annan stad för att hälsa på Chilipojken och fira hans födelsedag i efterskott. Vi hade med pastasallad och åkte för att köpa tårta. Och nu har alla sett hans nya lägenhet, för vi hade med oss mormor, farmor och farfar och storasyskonet också.
Dessutom har E skrivit kontrakt för lägenhet, så från april blir älsakde maken och jag ensamma i huset. Med katten, så klart.

Favoritinlägg: Gillar att summera bokåret, så är det.