tisdag 16 januari 2024

Största möjliga tystnad - Dagens

 


Låt: Nej tack.
Outfit: Svarta leggings, randig top, svart huvjacka, allt från H&M.
Smink: Läppbalsam, om det räknas.
Nagellack: Whispers från a England.
Doft: Vaniljdoften från läppbalsamet.
Läser: Månadsboken i januari och februari är en hejdundrande tjock fantasy med drakar och hela konkarongen. Skriven av Samantha Shannon och heter "The priory of the Orange tree". Det går lite trögt med "The book of form and emptiness" av Ruth Ozeki. Inte för att den är dålig, för det är den inte, utan för att jag inte har någon vidare läslust just nu.
Frukost: Te med mjölk, knäckemacka och en Bärry yoghurt. Körsbär så klart, för den är godast.
Fika: Vaniljkaffelatte, äpple med jordnötssmör.
Middag: Vegetariska enchiladas. Typ. Ingen mexikan skulle säkert tycka att det var enchiladas, men det är därifrån jag fått inspirationen i varje fall.
Pryl: Loop öronproppar. Efter fyra veckor med stor byggfläkt som står och vrålsusar nere i den tomma källaren, så är jag en ganska stor aning trött i öronen och huvudet. Dessutom har jag en huvudvärk som inte uppskattar ljud mista lilla idag.
Motion: Stretch för rygg med fokus på skuldrorna. Yogapass 15 av 30 i Yoga with Adrienes 30 days of yoga.
Kvällsnöje: Sova. Allt jag vill just nu.
Att tillägga: Har fått en så himla bra nyhet idag. Säger inte mer än så.