torsdag 10 oktober 2024

Nobels litteraturpris 2024

Det är alltid lika roligt när Nobelpriset i litteratur går till en författare jag redan har läst, och kan tänka mig att läsa mer av. Det är några år sedan Plejaderna läste "Vegetarianen" av Han Kang, men jag minns att jag gillade den. Det är alltså den Sydkoreanska författaren Han Kang, född 1970, som i år tilldelas detta prestigefulla pris. Grattis!

Bildkälla El Pais

Förutom ovan nämnda "Vegetarianen" finns hennes böcker "Den vita boken", "Levande och döda" och "Jag tar inte farväl" översatta till svenska. Om jag precis lade dem på önskelistan? Kanske*.... 

*självklart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Jag förbehåller mig rätten att radera kommentarer som är: spam, reklam, otrevliga, irrelevanta för inlägget och/eller anonyma .