fredag 4 oktober 2024

FredagsFilmen: Constantine

Om jag tycker det är kul att det ska komma en uppföljare till "Constantine"? Väldigt. Sedan när den verkligen kommer återstår att se. "Constantine" är nämligen en av mina favoritfilmer, och det enda smolket i bägaren är att älskade maken vägrar att se den. Han avskyr nämligen filmer med helvetet, demoner och djävulen, och här har han satt sin gräns fastän att jag lovat att det inte är läskigt. Men ikväll är älskade maken inte hemma, så kanske ska jag passa på att titta om på den för femtioelfte gången.

Bildkälla YouTube

John Constantine är demonjägare och exorcist. Han kontaktas av polisen Angela Dodson för att utreda hennes tvillingsysters död. Dodson vägrar nämligen att acceptera att hennes syster skulle ha begått självmord, då de är trogna katoliker. När Constantine börjar titta närmare på dödsfallet upptäcker han att vissa demoner försöker ta sig över gränsen, till det jordiska planet.



Helt klart en favorit, och inte alls så otäck som trailern får det att verka. Och det säger jag inte bara för att jag tycker att Keanu Reeves är en läckerbit. Att titta på trailern gjorde mig ännu mera sugen på att se om filmen, så chansen för "Constatine" ikväll är stor. Och om inte då, så snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Jag förbehåller mig rätten att radera kommentarer som är: spam, reklam, otrevliga, irrelevanta för inlägget och/eller anonyma .