onsdag 24 april 2019

En kort lista över saker som irriterar mig så jag får tuppjuck


  • Ordet solkysst. Don't get me started...
  • Folk som inte plockar upp bajs efter sina hundar. Att tänka på inför hundköpet: vill jag plocka upp bajs efter min pälskling? Om svaret är nej - skaffa inte hund.
  • Folk som låter sin hund springa runt okopplad. För att "den är så snäll". Jaha. Men om jag är superduperrädd för hundar då? Eller superduperallergisk? Eller om jag inte är snäll? Tänkt på det?
  • Lösspringande katter. Ursäkten att katter springa lösa "i det vilda" accepteras icke. För det gör hundar med. Och hästar. Och vilka andra djur som helst. Det är din plikt och skyldighet som djurägare att ha uppsikt över ditt djur. Samt att jag är galet trött på att plocka främmande katters skit från min gräsmatta.
  • Översättningsmissar. För hur svårt kan det vara att översätta ordet "cornfield" till "majsfält" och inte till "kornfält". Hört talas om popcorn? Eller som häromsistens när jag kom över frasen "for Pete's sake" översatt till "för Pete's skull". Himlade så hårt med ögonen att jag såg insidan av skallen.
  • När folk knäpper med naglarna i min närhet. Naglar över svarta tavlan föredras, i detta fall.
  • Rasister, nazister och andra idioter. Lär er av historien och håll sedan käften.
  • Donald Trump. Men han är å andra sidan allt det i raden ovan. Plus sexistisk och en förbannad lögnhals. Har ju dessutom alltid gått rykten om att han slår sina fruar, så...
  • Folk som tror att tjejer bara har humör när de har mens. Hör jag frågan: har du mens eller? en gång till i mitt liv, så är det en gång för mycket. 
  • Momsen på mensskydd. Som att det är frivilligt att ha mens...
Nu ska jag gå och lägga mig.