lördag 30 december 2023

Decembers nagellack

Bara slutet kvar nu, och här kommer de sista fem lacken jag kommer bära år 2023. 


H&M Beauty, Vanilla latte
Ett trevligt nudeigt lack, beige precis i mittenfåran. Eftersom det är så pass ljust behövde jag tre lager för att få till täckning, men det var så lättmålat att det inte gjorde något. Om en tänker latte som i kaffe latte kanske en tycker att lacket borde vara brunare, men latte är italienska för mjölk, och det kan jag absolut gå med på.



London Grace x Frida Selkirk, New York
London Grace har gjort ett gäng samarbeten med influencers av olika slag, Frida Selkirk är en av Sveriges mest kända nagelstylister, så det känns inte alls konstigt att hon fick göra en kollektion. 
New York är brunt med guldskimmer, och en lätt svärtad kant. Egentligen inte så spännande, men fint ändå. Har upptäckt att penslarna i de här lacken lämnar lite att önska dock.



Depend O2, Summer fades away #5168
Sista lacket ut från höstkollektionen Autumn sky. En mörkare röd, snudd på men inte riktigt vinröd, med flakes i mestadels guld.



H&M Beauty, Boss in red
Årets jullack blev det här vackra röda skimmerlacket. En fröjd att måla med dessutom, vilket var välbehövligt mitt i all julstress.



London Grace x Frida Selkirk, Stockholm
Mindre kul var det att måla med det här lacket, för jag har inte sett en så bedrövligt spretig och sladdrig pensel på länge. Bilden är tagen efter clean up, något jag annars sällan brukar bry mig om. 
Lacket i sig är väldigt fint, med sin mörkt midnattsblå nyans, och jade det inte varit för att det var svårmålat med sladderpenseln hade det säkert räckt med ett lager. Nu behövde jag två för det här krämlacket.

Hittade en del a England under granen, och svart fredag-fyndade en del annat, så lackåret 2024 ser ut att bli fint. Om lusten infinner sig, så klart.
Räkna med en topplista någon gång i januari. Gott nytt (lack)år!