lördag 23 januari 2021

Februaris bullet journal

Undrat hur det är att ta kort på sidor i en hemmagjord kalender när en har katt? Visst besvär, är svaret. Han hade roligt i varje fall. 

Februaris bullet journal satt lååååångt inne att färdigställa. Tills jag fick en snilleblixt häromkvällen precis när jag skulle sova och såg för mig den där svartvita washitejpen med hjärtan. Och så rött till det. Och citat med hjärttema. Så fick det bli. 


Startsida och månadsuppslag. Jag fullkomligt älskar att februari börjar på en måndag och slutar på en söndag i år. Fyra hela veckor. Plättlätt att rita in.


Nästa uppslag är som vanligt min kassabokssida, och sidan för månadens bok (som även i februari kommer vara biografin om Bellman) och de nagellack jag eventuellt kommer måla på i februari.


Ännu en sak vi ser månad efter månad - En rad om dagen, vanekollen och humörkollen. Den där sista är jag väldigt nöjd med att jag återinförde i månadens sidor, och slutade med "ett pixlat år". För nu tycker jag att det är helt okej att sätta en liten prick varje dag, som jag då och då ritar ihop till en snajsig kurva.


Ett uppslag med två veckor, precis som jag gör dem sedan några månader tillbaka. Trivs väldigt bra med et här upplägget också, men funderar på att kanske göra något annat i mars. Eller inte.


Nytt för den här månaden är att jag har lagt till två sidor på slutet. Ett för de yogapass jag planerar att göra i februari, för jag trivs så bra med min 30-dagarsutmaning att jag planerar att rassla vidare. Jag har inte helt bestämt mig för hur än, men jag har ju en vecka till att fundera på.
Och så en vecka för självkärlek. För februari är ju trots allt månaden där Alla hjärtans dag infaller, och jag tänkte att jag kunde passa på att visa mig (och i förlängningen min omgivning) lite extra omtanke under februari bara därför att. Jag tänker göra det som jag gjorde min julkalender i december - skriva ner 28 saker som är snälla mot mig på lappar, lägga dessa i en skål, och dra en varje dag och göra vad som där står. Det gäller att pyssla om sig själv när månaden enligt erfarenhet brukar kunna vara sjusärdeles grå och trist. Men snart blir det vår! Sägs det.