lördag 30 januari 2021

Januaris nagellack

Jag har inte doppat penseln i många nagellack än i år. Fyra stycken har det blivit i januari, inklusive det som precis torkat klart på naglarna. Och eftersom det är den näst sista januari, så passar det väl bra att visa upp den. I den ordning jag bar dem, precis som vanligt


a England, The princes in the Tower
Ett blåsvart lack som egentligen torkar lite sammetsmatt, för den som orkar med det. Jag slabbade som vanligt på blankt topplack. Hade visst glömt bort hur jag målar naglarna här, för det blev bra kladdigt på vissa naglar, men så kan det gå ibland och jag är precis som vanligt alldeles för lat för att göra en clean up. Ett väldigt vackert lack, som var förhandstippad favorit i Tales from the Tower-kollektionen. Som så klart har holo genomgående.

Atelier rouge, Je t'aime
Av namnet att döma ett kärleksrött lack. Jag tycker att det är ett ljusrött krämlack. Inte tomatigt, men snäppet innan det. Hittills det av Atelier rouges lack som penseln suttit bäst placerad i korken på, så inte så fasligt kladdigt som det hade kunnat bli.

a England, Mrs Dalloway
Gav mig själv hela Moments with Virginia-kollektionen i present, och fört ut att målas bland de lacken blev Mrs Dalloway. För övrigt vad E hade på naglarna i julas, så jag var inte först i flaskan. Smaragdgrönt hololack kallas det på hemsidan, men granbarrsgrönt passar även det som beskrivning.
Inspirationen till lacket kommer så klart från Viginia Woolfs bok "Mrs Dalloway".

Essie, Fiji
Köpte ett set med tre minilack från Essie på Kicks rea. Fiji var det som lockade minst, fastän att det träffar rätt på min förkärlek för nästanvita lack. Här är det rosa med i kompotten, och färgen påminner om jordgubbsglass av det billigare slaget. Puckstång med jordgubbssmak för den som är gammal nog att komma ihåg dem. Förvisso fint, men inte värst kul att lacka med. Kritiga pasteller är ju sällan det.

Och det var lacken hittills i år. Hoppas jag snart får mina Pahlishlack (som just nu verkar ha försvunnit på väg från USA till Sverige) så att jag kan möjligen känna lackinspiration igen. För jösses vilken fin kollektion jag beställde. Om den dyker upp...