måndag 18 januari 2021

And of course Henry The Horse dances the waltz-Dagens

Jag älskar dig, lampan. 

Låt: "Being for the benefit of Mr. Kite" med The Beatles. För ibland är det de konstiga låtarna som ploppar upp i hjärnan.
Outfit: Pyjamas.
Smink: Har inte sminkat mig sedan i julas.
Nagellack: Between polishes.
Doft: Möjligen lite från schampot.
Smycke: Ringar.
Klocka: Nej.
Läser: "Shakespeare for every day of the year" som jag läser ett litet stycke i varje dag, som titeln antyder. Månadsboken är "Bellman. Biografin" av Carina Burman, och så läser jag om "Circe" av Madeline Miller för den blev vald till nästa samtalsämne för Plejaderna.
Frukost: Te. Hallongröt med linfrön, pumpakärnor och honung.
Fika: Te och rostmacka med smör.
Middag: Tomatsoppa med pizzabitar och knäckebröd.
Pryl: Broddar. Halkbekämpningen går sådär där jag bor. Som vanligt. Vissa gator är isfria, andra ser ut som spolade isbanor.
Motion: Yogapass 17/30 med Adriene på YouTube. Hundpromenad. Kanske en tur på motionscykeln.
Kvällsnöje: Planerar att lägga mig tidigt pga huvudvärk.
Att tillägga: Godnatt!