måndag 31 maj 2021

Majfavoriter

Maj har minst sagt varit en månad av motstridiga känslor. Jag har haft många väldigt bra dagar, särskilt den gångna helgen har varit bra. Men det var så klart lite extra jobbigt att Cullen blev sjuk och sedan dog. Jag saknar den där lilla katten väldigt mycket. Blir påmind om honom hela tiden, särskilt när jag hittar hans röda hårstrån på de mest oväntade ställen. 

En och annan favorit kan jag nog hitta ändå, det brukar ju gå bra.


Bok: "Söndagsvägen. Berättelsen om ett mord" av Peter Englund. Andra månaden i rad det blir en faktabok som lästs som månadsbok.

Film: Jag har ansträngt mig lite extra för att se film den här månaden, och favoriten blev "Easy A". 

TV: Killing Eve. Snart klar med säsong 3. Sedan får jag vänta...

Nagellack: Nausicaa från Pahlish - av alla fyra jag bar.


Skönhet: Schampokakan Soak and float från Lush. Gillas av mig, mitt hår och min hårbotten.

Extra speciell rolighet: Firade en underbar Mors Dag igår, hemma hos mamma. Vi planterade äntligen körsbärsträdet hon önskade sig i 80-årspresent av mig och mina bröder. Vi skålade i bubbel, åt god mat och hade det allmänt trevligt i det vackra sommarvädret. För igår kändes det verkligen som sommar.

Favoritinlägg: Till minne av min älskade lilla katt