måndag 4 oktober 2021

a England, a-England Knights

Tänka sig att jag lyckades med konststycket att komma ifatt med mina a England-lack! I oktober kommer (förhoppningsvis) mitt favoritmärke ut med nya lack, och mitt mål var att hinna lacka på de jag redan hade i lådan innan dess. 
Sista kollektionen ut består inte av ett enda holo. A-England Knights har två krämlack och två metalliclack. En liten nätt kollektion alltså, med endast fyra lack. Tyvärr höll ingen av dem särskilt bra på mig, men med tanke på att inget lack verkar vilja göra det så kan det möjligen vara mig det är "fel" på snarare än lacket. Jag har fortfarande inte lyckats hitta det där baslacket, sedan min favorit försvann ur produktion. Jag tror att hållbarheten på lacken mer beror på det än något annat.

Anyhoodels. Här är de i varje fall, a-England knights.


Gold knight påminner mig en hel del om Excalibur New Edition från samma märke, även om det är betydligt mer silver än det här. Jag tycker dock att jag ser en del silver i det här, och guldet känns mest som en antikguld. Eller som en rustning med en hel del patina. Kanske skitig efter en strid, vad vet jag. Inte en klockren guld, i varje fall, utan mer som små partiklar av en massa olika metaller i samma lack. Blev lite åt det beige hållet på nageln.



Silver knight sitter fortfarande på, men kommer åka av senare under dagen eftersom det rent ut sagt ser hemskt ut just nu. Synd på ett sånt här fint silverlack att det inte vill sitta kvar på mig. Även här ser det ut som en massa olika partiklar, men alla är åt silverhållet. Jag upplever det som att det ser ganska matt ut, trots att jag faktiskt har blankt topplack på. 



Black knight + White knight bar jag på samma gång, bara därför att. Helt enkelt ett svart och ett vitt krämlack, och kanske inte direkt jättespännande. Jag som oftast inte har så mycket lack på nageln var tvungen att måla på mer än ett lager lack, men jag gissar att de skulle kunna vara one coaters om en är lite mer generös än mig.

Kanske inte en jättespännande kollektion. Jag upplever den som något som skulle kunna ingå i ett bassortiment, och det kanske är så det är tänkt. Fina, med ospännande.