lördag 30 april 2022

Aprilfavoriter

April har varit en ganska långsam månad för mig. Jag har haft några saker att se fram emot, men mellan dem har det känts ganska långtråkigt. Det lunkar på liksom, inget att (lära sig) hjula för.
Favoriter ska jag säkert kunna luska fram i varje fall. Räknar dock inte snösmockan som drabbade Närke till dem. Var det någon som sa aprilväder?

Bok: Dött lopp mellan "Black Swan Green" av David Mitchell, och "Klubben" av Matilda Voss Gustavsson.

Film: "Ophelia". En väldigt annorlunda tolkning av "Hamlet", här från Ophelias synvinkel.

Tv: "Witcher". Och inte bara för att det är den enda jag har sett. 

Nagellack: Peacock blue glaze från a-England.


Skönhet: När en inte orkat färga ögonbrynen, så är en färgad bryngel min räddare i nöden. Då funkar det finemang med den från H&M i nyansen Espresso.

Extra speciell rolighet: Sväronen flyttade ut ur sitt hus i början av april, och med anledning av det samt att svärfar och min mamma fyller år i april, så firade de det med att bjuda ut hela klanen på finrestaurang. Elva personer var vi kring bordet. Det var gott och mycket trevligt. 

Favoritinlägg: Det om fem favoriter från köket.