onsdag 15 november 2023

Tom

Förra månaden hade jag så lite som tre grejer i det här inlägget, och jag gissade på fler för den här månaden, då jag hade en del som var nästan slut. Jodå, den gissningen stämde bra, för det är 12 tomma förpackningar i det här inlägget, varav två är likadana. Jag tror minsann att det bara är favoriter också, så troligen skriver jag inte så mycket om dem. 
Det är sophämtning imorgon, och det är väl tur det, för jag kommer troligen fylla en hel påse för plastsorteringen med det här. Eller en halv.


ACO. Body lotion moist. Oparfymerad.
Har så klart en backup på den här favoriten. Till och med en backup på backupen.
Betyg 5/5

ICA. Ekologiskt certifierad rengöringsmousse ansikte. Oparfymerad.
Samma dag som den här tog slut köpte jag en precis likadan. Bra tajmat avmig.
Betyg 4,5/5

Atrix. Intensive protection cream. x2
Har lite lätt panik över att jag inte hittar Atrix handkräm i butik just nu. Importören har inte ens kvar märket på sin hemsida, så det finns risk att världens bästa handkräm inte finns längre. Jag hoppas jag har fel. Sålänge är jag tvingad att testa andra,och hittills har ingen varit ens i närheten så bra.
Betyg 5/5

ICA. Ekologiskt certifierat balsam. Oparfymerat.
E har köpt en ny som befinner sig i duschen (och i mitt nytvättade hår). Är annars sugen på att pröva nytt balsam,men det kan vänta en stund till.
Betyg 4/5

Budgie. The Apple cider scrub.
Min favoritscrub för hårbottnen. Inte för att jag prövat så många andra, men ändå. Ersatt med samma lika.
Betyg 5/5

It's skin. Honey. Firm & glow. Mask sheet.
En av favoriterna bland arkmasker. Tror inte jag har en likadan på lut, men kommer absolut köpa igen.
Betyg 5/5

Holika Holika. Aloe soothing essence. 50+ Face & Body waterproof sun cream.
Kvalade in sig på mina 5 favoriter om hudvård i somras, och där är den kvar. Den enda solkräm jag burit som absolut inte känns att den finns där. Självklart hade jag en ny tub i kulisserna.
Betyg 5/5

The Ordinary. Squalane cleanser.
Jag har inte köpt en ny, men kan tänka mig att göra det. Eller någon annan snarlik som inte ständigt är slutsåld. En sådan där oljerengöring, som är perfekt att använda som första steg i en rengöring. 
Betyg 5/5

ICA. Ekologiskt certifierad nattkräm. Oparfymerad.
Igen. Köpte samma.
Betyg 5/5

Nuud.
Långverkande deodorant i krämform. Använder den varannan dag ungefär,och den är nästan larvigt dryg. Öppnade precis sista tuben i ett fyrpack. Som jag köpte för två år sedan.
Betyg 5/5

Burt's bees. Coconut & pear lip balm.
Inte min favorit av Burt's bees läppbalsam, men det duger. Ersatt med en annan variant dock.
Betyg 3,5/5