torsdag 30 november 2023

Novemberfavoriter

Tänk vad lite snö kan göra. Från att ha varit en grå och dyster månad blev november plötsligt lite ljusare, inbäddad i ett fluffigt snötäcke. Inte för att jag älskar vare sig snö eller vinter, men jag föredrar helt klart snö så här års framför is och slask. Vågar jag hoppas på en vit jul?
November har varit en rätt så bra månad, så vi kikar väl på vad jag väljer att lägga favoritstatus på.

Bok: Jag är inte helt färdig med den avslutande delen i Stephen Kings Mörka Tornet, "The dark tower", men har så pass lite kvar i den att jag känner att den ändå kan få klassas som månadens favoritbok. Planerar trots allt att straxt sätta mig och läsa de avslutande bitarna.

Film: "Barbie".

TV: "Our flag means death". Trevligt att få skratta lite.

Nagellack: Midnight purple, eller #5165, från Depends Autumn sky-kollektion.


Skönhet: Inget särskilt faktiskt. Jag tuffar på med samma lika, och sminkar mig sällan just nu. 

Extra speciell rolighet: E köpte sin första bil! Att hon gjorde det för att hon behöver en egen för att ta sig till jobbet när hon flyttar hemifrån kan vi bortse från just nu. För egen bil! Stort! Är alltid stolt när mina barn gör framsteg.

Favoritinlägg: Det om tio böcker jag hoppas hinna läsa innan årsskiftet. Hälften av dem är faktiskt utlästa nu, så hoppet om att hinna med alla lever kvar. Trodde jag inte.