torsdag 19 september 2019

Tre tomma no. 92

Tömmandet av "sista slatten" fortsätter, och den här gången var det dessa trenne förpackningar som blev tomma först.


Urtekram. Shampoo. Repairing. Nordic berries.
Ett schampo som både jag och E trivts med och därför är inköpt på nytt. Det är lite olika hur ofta jag känner behov av att tvätta håret med det här, men ungefär 3 dagar mellan schamponeringar tycker jag känns lagom, även om jag brukar försöka härda ut så det blir fyra.
Plaståtervinning
Betyg 4/5

Apoliva. Argan & almond. Kroppsolja.
Min andra flaska jag har gjort åt och jag kommer inte göra ett omköp. Ungefär en tredjedel ner i min andra flaska så tröttnade jag ganska så rejält på doften, och hamnade i ett tillstånd av "tycker inte om". Så det var trögt att göra slut på den, men till sist så. Jag har använt min främst som massageolja, men även för hudbehandling av extra torr hud. Den funkar bra, det var bara doften som satte käppar i hjulet. Letar efter en annan, som doftar mildare.
Plaståtervinning
Betyg 2,5/5

Natural olive secrets. Olive oil soap. Natural.
En fast tvål som gjort mig sällskap i duschen den senaste tiden. Jag använder den alltså som kroppstvål, och trivs alldeles utomordentligt med det. Mild doft som nästan inte alls stannar kvar, löddrar skönt, har kort ingredienslista och är så gott som förpackningsfri. Passar dessutom jättebra med min hud. Bara fördelar alltså. Har så klart köpt en ny.
Pappersförpackning
Betyg 5/5