måndag 30 september 2019

Septemberfavoriter

Nu är hösten här på riktigt allvar, och jag ser fram emot de närmaste veckorna som brukar vara en färgprakt utan dess like. Sedan blir det grått, och det är en annan femma...
September har gått fort (nu igen) och mina favoriter har varit de här.

Bok: "Lethal white" av Robert Galbraith. Jag skriver mer om den en annan dag. Bered er på en massa bokinlägg de närmaste dagarna.

Film: Ingen bio, om vi inte räknar familjesoffan som en sådan. Och där satt jag och såg "John Wick Chapter 3: Parabellum" i lördags. Typ två timmar våldskavalkad, men ibland är det precis den typen av film som behövs. Samt - death by book.

Tv-program: "The hauting of Hill house".

Nagellack: Efter att ha funderat i helgen bestämde jag mig för Mrs Danvers från A England.



Skönhet: Burt's bees läppbalsam. Särskilt det med e-vitamin och pepparmint.

Upptäckt: Höstens alla godsaker. Äpplen, rotfrukter, svamp. Naturen är ett fantastiskt skafferi.

Extra speciell rolighet: Att mitt bibliotek är helt återställt efter vattenskadan. Så glad över det att vi firade det med bubbel.

Favoritinlägg: Nagellackssammanfattningen.