fredag 20 december 2019

FredagsFilmen: Ghostbusters - Afterlife

Jag blev på riktigt lite hoppig och glad när jag insåg att ryktet om en ny "Ghostbusters" var sant. Jag älskar de här filmerna, och är glad över en uppföljare av de ursprungliga filmerna snarare än en re-make. Även om jag gillade re-maken också.

Bildkälla Feber
En ensamstående mamma och hennes två barn flyttar till en liten stad. Där upptäcker de att de står i förbindelse med de ursprungliga Ghostbusters, och att deras morfar lämnat något efter sig.


Kastar en ett öga in på IMDb så ser en att alla skådespelarna från originalet kommer vara med på något hörn, utom såklart Harold Ramis som dog 2014. Så det ligger nära till hands att tro att barnen ska vara Egon Spenglers barnbarn.

Sommaren 2020 kommer den här filmen, och jag längtar redan.