fredag 13 december 2019

FredagsFilmen: No time to die

Längtan är stor för det här lilla Bond-fanet. Ända till april måste jag vänta tills Daniel Craigs sista Bond-film (den 25:e i ordningen) rullar upp på biograferna, men har jag väntat så här länge kan jag vänta några månader till.

Bildkälla 007.com
Bond har dragit sig tillbaka från aktiv tjänst och lever ett lugnt liv med kärleken Madeleine Swann. När hans vän från CIA, Felix Leiter, ber om hjälp att rädda en kidnappad vetenskapsman så tar Bond sig an uppdraget. Ett uppdrag som ska visa sig vara farligare än han kunnat förutse.


Eftersom det här är Craigs sista film som Bond så går det så klart en massa rykten. Som att Bond kommer dö i den här filmen. Som att nästa 007 kommer vara Nomi, som presenteras i den här filmen.
Något vi med högsta sannolikhet kan vara säkra på är att det kommer vara en del biljakter, actionfighter, explisioner, smarta skurkar, vackra kvinnor - och personligen hoppas jag på att Q har fixat den där exploderande pennan till Bond i den här filmen. (Överlag hoppas jag på mer Q, men det är en annan femma det.)
Tredje april hoppas jag få sitta i en biofåtölj och få veta det.