torsdag 31 december 2020

Decemberfavoriter

Som vanligt på lilla bloggen den sista dagen på månaden - favoriter. Även om det också råkar vara den sista dagen på året.

Bok: "Allt jag fått lära mig" av Tara Westover.

Film: Jag har sett fyra filmer som fått 4 i betyg, och en som fått 1. Vilken av dessa fyra ska jag då välja? Hmm... Jag tror minsann  "Knives out", för även om jag gillade "Tenet" väldigt mycket så känner jag att jag behöver se om den en eller annan gång för att riktigt förstå vad det var jag egentligen tyckte var så bra.

TV: Jag och älskade maken är inte riktigt färdiga med "Queens gambit" än, men den är sjusärdeles bra ändå. Och så gillade jag så klart "The Madalorian". Förutom de där rymd-spindlarna...

Nagellack: Bonne nuit från Atelier rouge. Har inte blivit upp över öronen förtjust i något lack i december, men vinrött är ju ändå alltid en av favoriterna.

Skönhet: Jag har en ny hårvårdskärlek, The apple cider scrub från Budgie. Användes senast i morse och min hårbotten känns alldeles klifri och trevlig.

Extra speciell rolighet: Min egenkomponerade julkalender, där jag drog en uppgift att utföra varje dag. Som att se på film, baka något gott, dricka varm choklad, lägga en ansiktsmask och annat trevligt och mysigt. Hoppas jag kommer ihåg att göra den nästa år med.

Favoritinlägg: Backspegel 2020.

Och med det var jag färdig för i år. Gott nytt år på er! Hoppas ni får ha hälsan och glädjen under 2021 och vidare in i framtiden. Ses nästa år. 

Business quite as usual.