söndag 7 februari 2021

Sent på kvällen-Dagens


Låt: Den som spelades i slutet av "Mirror, mirror". Förutspår att jag kommer tralla på den ett tag.
Outfit: Mysbyxor och polotröja från H&M.
Smink: Inget alls idag heller.
Nagellack: To the lighthouse från a England.
Doft: Lemon & vanilla som doftljuset bredvid mig har som doft. Så god doft att det är mitt andra ljus av samma sort.
Smycke: Ringarna.
Klocka: Nej. Hade inga tider att passa idag.
Läser: Fortfarande "Bwllman. Biografin" av Carina Bjurman och "Shakespeare for every day of the year", men också "The thousand autumns of Jacob de Zoet" av David Mitchell. Fast jag måste erkänna att min läslust just nu inte är så stor.
Frukost: Te. Yoghurt med olika nötter och frön samt lite havregryn och honung ringlat över.
Fika: Te och päron med jordnötssmör.
Middag: Fläskschnitzel med potatisgratäng och grönsaker.
Pryl: Skarvsladd. Har flyttat om lite lampor i biblioteket för ökad mysfaktor och kanske någon läsplats extra.
Motion: Yoga på morgonen, och en långpromenad med husets invånare och svärföräldrarna.
Kvällsnöje: Filmen som nämnden i första punkten. Kan nu prickas av från min vill-se-lista.
Att tillägga: Nu tänker jag gå och lägga mig. Puss och godnatt!