söndag 28 februari 2021

Februarifavoriter

Dags för ett månadsskifte igen. Februari har varit en ganska jobbig månad för mig rent mentalt. Den här pandemin börjar tära ganska rejält på måendet nu. Sedan att det varit mulet och kallt har ju inte gjort saken bättre direkt.
Favoriter brukar jag kunna hitta ändå. Som de här:

Bok: "Elatsoe" av Darcie Little Badger. Det har varit jämna betyg i februari, men "Elatsoe" sticker ändå ut med sin unika värld.

Film: "The hate U give". Boken av Angie Thomas är förstås bättre, men filmadaptionen gick inte av för hackor den heller. Var beredd med näsduken!

TV: Jag har inte kommit igång med något nytt projekt efter "Alienist", helt enkelt för att jag fortfarande tänker mycket på den. Annars tittar jag inte mycket på tv, mer än att vi följer "WandaVision", som bara har ett avsnitt kvar.

Nagellack: A England även den här månaden. To the lighthouse.

Skönhet: Eftersom februari har varit en månad av självkärlek, med allt från att laga kläder till att lägga ansiktsmask med goda kakor och andningsmeditationer däremellan, så säger jag just det - att karva ut en skärva tid till bara mig. 

Extra speciell rolighet: Chilipojken har börjat med sitt första jobb. Hurra!

Favoritinlägg: Receptet på hallonkräm. Tror jag kanske behöver göra en ny omgång...

Ligger du bra så?