söndag 30 oktober 2022

Oktobers nagellack

En sak kan en vara säker på - om jag jobbar så lackar jag inte naglarna så mycket, för mitt jobb är inte alltid snällt vare sig mot händer eller naglar. Och i oktober har jag jobbar en hel del, så det har sålunda inte blivit så mycket lack på naglarna. Fem lack totalt, visas här i den ordning jag bar dem.

 


H&M Beauty, Flamingo flush
Jag tror inte jag lyckades fånga ett enda av månadens lack på bild innan jag hann slita på dem. Så flyr lack av mina naglar ganska raskt nu också, för de är i ett ganska bedrövligt skick.
Nåväl, även oktobers första lack, Flamingo flush, är lite skavt på mina bilder. Annars är det ett fint ljust rosa krämlack, fast lite mörkare irl än på mina bilder. Flamingorosa, helt enkelt.



a-England, Incense burner
Kände för något mörkt och rotade fram det här lacket ur mina lådor. Ett svärtat lila lack med bronsigt olivgrönt skimmer. Väldigt speciell färg, och väldigt vackert. 



Depend, #5143 Ruby
Möjligen köpte jag hela Rock my world-kollektionen. Och först ut av dem blev som synes det röda Ruby. En nästan lite hallonröd nyans, med sitt rosa skimmer. Jag gillar röda lack, och jag gillade det här också.



Depend 7day, #7272 Be real
Ett lack jag faktiskt kände mig lite kluven till. När jag köpte det missade jag nämligen totalt de lite större glitterpartiklarna, och såg bara den ljust blålila basen med massor av guldsilvrigt skimmer. Och då var det så fint! Så jag tycker att glittren faktiskt tog bort lite av det jag gillade med det här lacket från början. Dessutom var det jättejobbigt att ta av och slet enormt på mina naglar, så tyvärr inte den favorit jag hade hoppats på.



Depend, #5148 Spinel
Fortfarande på efter några dagar. Tyvärr fick jag inte med den ganska tydliga rosa skiftningen det här lacket har. Istället får vi fröjdas åt den kopparmyntsfärgade tonen och den gröna skiftningen. Som jag ser det är alltså det här lacket kopparbrunt med skimmer som skiftar i guld/grönt/rosa. 

Det var allt. Mer lack i slutet av november. Ska se om jag kan hålla mig från att köpa något nytt till dess eller inte. Är ju bra sugen på Pahlish Stranger Things-lack...