måndag 31 oktober 2022

Oktoberfavoriter

Dags att vända blad i almanackan igen, för imorgon börjar vad som brukar vara årets gråaste månad - november. Men innan dess tar vi en titt på mina favoriter från oktober.

Bok: "Utopia Avenue" av David Mitchell. Kan till och med vara den bästa boken jag läst hittills i år.

Film: Jag har faktiskt bara sett en enda film från början till slut i oktober. Tur då att "Gilbert Grape" är en bra film.

TV: Sense 8. Hur kunde jag vänta så länge med att titta på den här serien? Har precis börjat med den avslutande andra säsongen.

Nagellack: Ruby från Depend. Med nummer 5143.



Skönhet: Den där schampoborsten/hårbottenmassageprylen jag använt när jag tvättar håret ett tag nu. För att hårbottenmassage kan vara något av det bästa som finns.

Extra speciell rolighet: När en inte träffat en kär vän på alldeles för länge, på grund av omständigheter, så är det extra kul att få träffas för en lunchdate. Samt att jag fick en privat guidad visning av hennes arbetsplats. Som är ett bibliotek.

Favoritinlägg: Det om spökfilmer