tisdag 22 mars 2022

En sån där-Dagens


Låt: "King for a day" med Thompson Twins. Har satt sig ganska rejält.
Outfit: Svarta linnebyxor, lila top med tigermotiv. Från H&M, lite som vanligt.
Smink: Ögonbrynsvax och ögonskugga  i pennform från Sumita Beauty. Mascara från L'Oréal, blusher från So Susan, läppstift från H&M.
Nagellack: Inget alls.
Doft: Som jag själv.
Smycke: Ringar. 23 år sedan den där förlovningsringen hamnade på mitt finger. Det firar vi med att vi båda jobbar idag, på annan plats än hemma.
Klocka: Min älskade Rosefield.
Läser: "A poem for every springday". "Heligt blod, helig gral" är månadsboken, och börjar bli intressant nu (mycket Bibelkritik). "Billy Summers" av Stephen King för mitt eget höga nöjes skull.
Frukost: Pannkaksrester med yoghurt och körsbärssylt, kokt ägg, äpple och te - så klart.
Fika: Mer te, en och annan kaka.
Middag: Thaifärs med nudlar.
Pryl: Cykel. Dags att komma över en obefogad rädsla som uppstått.
Motion: Yogapass och cykeltur.
Kvällsnöje: Ska tigga till mig fotmassage.
Att tillägga: Just nu kommer det bli mer sporadiskt än vanligt på bloggen, för jag har en del att göra och hinner inte riktigt. Och så viktig är inte bloggen.