måndag 7 mars 2022

a-England, Leighton's nymphs

Sent 2021 kom a-England med tre kollektionssläpp på en gång. Varje kollektion består av fyra lack, så totalt blev det 12 lack. Hälften av dem fick jag i julklapp, den andra halvan har jag skaffat mig själv.
Bland julklapparna fanns hela kollektionen Leighton's nymphs, och det är den vi ska kika på idag. Den här kollektionen är inspirerad av konstnären Lord Frederic Leighton och tre av konstverken han skapat. Vi tittar på dem i den ordning de hamnade på mina naglar. 


Lord Leighton blev mitt favoritlack i februari. Kanske inte så konstigt, då rött är min favoritfärg. Här i en lite ljusare klarröd nyans, med gyllene stråk och holografiskt som gjorde att regnbågarna ofta såg violetta ut. 



Lachrymae var den hårdaste konkurrenten till favorittronen förra månaden. Lachrymae är latin för tårar, men det finns ingenting att grina över gällande det här lacket. En mix av lila, grå och brunt, med ett gyllene stråk och så är det holografiskt - så klart.



Clytie är kollektionens mins fina lack, och med tanke på att även det är fint så förstår ni att det här är en piffig kollektion. Ett varmt brunt lack, även här med ett gyllene stråk och massor av holo som får den där nästan violetta skiftningen.



Flaming June känns unikt i a-Englands hela sortiment. Jag tror att det här är första gången de har gjort ett orange lack. Och vilken orange sedan! En väldigt apelsinig nyans, även här med gyllene stråk och massor av holo. Så ska det representera solen också.
Eftersom det heter Flaming June, fick jag ta mig i kragen ganska så rejält för att inte spara det till juni. Och det var ju tur det. Jag tycker alla fyra lacken i den här kollektionen är jättefina, men Flaming June är nog ändå jättefinast.