torsdag 31 mars 2022

Marsfavoriter

Det har ju inte varit en så värst rolig månad det här. Och det mesta av det är Putins fel. Kan vi inte skicka Will Smith på honom? 

Jag kan nog komma på favoriter från månaden som gått ändå. Det brukar jag kunna göra.

Bok: "Billy Summers" av Stephen King. Det var ett tag sedan jag tyckte att King var så här bra.

Film: "Guernseys litteratur och potatisskalspajssällskap". Inte direkt en lättuggad titel, men en fin film.

TV: Har inte sett en enda serie. Inte ens börjat titta på sista säsongen av "Killing Eve". Behöver skärpa till mig.

Nagellack: Flaming June från a-England.


Skönhet: Allergimedicin. För att den räddar mig från ganska osköna röda och kliande ögon och rinnig näsa.

Extra speciell rolighet: 22 mars firade jag och älskade maken att det var 23 år sedan vi förlovade oss. Han med att återvända till kontoret efter 2 års hemarbete.

Favoritinlägg: Skönt att få gnälla av sig lite i inlägget "Onormaltid". Klockan ställdes om i söndags. Det är numera mörkt igen när jag går upp på morgonen. Så mycket för Daylight Savings Time. Och jag är inte ifatt med min cirkadiska rytm än.