onsdag 30 mars 2022

Nagellack i mars

Mars har varit en månad då jag inte har prioriterat att måla om naglarna ett endaste litet dugg. Det har blivit 6 olika lack bara, och jag har ofta gått med nakna naglar flera dagar i sträck. Jag har haft annat om mig och kring mig helt enkelt. Å andra sidan kanske inte 6 lack är så lite - det är ju fler än ett i veckan i varje fall. Men den tiden då jag lackade om varje eller varannan dag känns långt borta.

Mars nagellack, i den ordning jag bar dem.


Depend 7day, Bordeaux glitz #7254
Ett mörkt lila lack (vinlila?) med små glitter i guld, som ibland även ser mörkrosa ut, beroende på basen. Klart som korvspad att jag gillade det här.



a-England, Flaming June
Det mest unika jag sett från a-England på bra länge. För det är orange! Som en guldig soluppgång. Eller en apelsin. Holografiskt, lite som vanligt,från det här märket.



H&M, Parisienne
Leta fram ett av mina röda favoritkrämlack ur gömmorna när jag skulle måla tånaglarna. Och då "råkade" det hamna på fingernaglarna också.
En lite ljusare klarröd, som jag tycker mycket om.



a-England, Golden dome
Ett chartreusegrönt lack minsann. Varifrån golden kommer i namnet vet jag inte, möjligen att det finns ett guldstråk där, mitt i all holografisk härlighet. Känns som en ganska unik färg i a-Englandsammanhang, det här också.



Cadillacquer, Touch the stars
Ett mörkt blått jellylack, tjocksmockfullt med flakes som antingen skiftar i rött eller är av den holografiska varianten. Blev inte riktigt så blå som jag hade hoppats. Det här är tre lager, innan jag nådde nästan önskad effekt.



Cirque colors, Neo
Som synes hann jag inte få Neo under linsen innan jag slet på det. Synd, för det här är verkligen ett fint lack som mina bilder inte alls gör rättvisa.
Neo är ett multikromt lack som skiftar mellan svart och rött, men det mellanlandar även i orange och brunt och ibland kan det komma glimtar av både lila och grönt. Och anar jag lite guld också, i vissa vinklar och ljus?

Jag har två Depend och 6 a-England i otestade lådan i skrivande stund. Undrar hur många av de jag hinner lack på i april?