måndag 5 april 2021

The dream is real or the dream is not-Dagens

Det mycket trötta ansiktet hos någon som vaknade till snö...

Låt: "Butterfly man" med Black. En av de största anledningarna till att jag ville ha en vinylspelare.
Outfit: Svarta jeans, vit t-shirt, randig tröja. Allt gammalt och allt från H&M.
Smink: Faktiskt! Lite mascara bara, men ändå. Från L'Oréal.
Nagellack: Soot sprites från Pahlish. Skulle behöva lacka om, men orka.
Doft: Eftersom coviden gjorde (och gör) saker med mitt smak- och luktsinne, så tycker jag ofta det kan kvitta. Idag är en dag det kan kvitta. 
Smycke: Ringarna. Öronhålen har växt igen så pass mycket att jag lagt undan alla mina örhängen. Attans. Ska göra om dem någon gång. Tror jag.
Klocka: Idag var dagen jag kom ihåg att ställa om mina armbandsur till sommartid. Så ofta har jag klocka alltså. Dagens var min Rosefield.
Läser: Shakespeare varje dag. "Fånga och döda" av Ronan Farrow. Läste ut Plejadboken "Naondel" av Maria Turtshaninoff. Kommer börja läsa "Before the coffee gets cold" av Toshikazu Kawaguchi innan den här dagen är slut.
Frukost: Te, äggröra, rostat bröd.
Fika: Te och påskgodis samt en bit (eller fler) av kladdkakan med toscatäcke som min mamma gav oss.
Middag: Kyckling med ris.
Pryl: Glasögon. Hämtade ut mina nya idag, men de hade jag inte hämtat än när bilden togs. Som synes, för där är det de gamla fula och slitna.
Motion: Workout för benen och ett yogapass. 
Kvällsnöje: Så lite som möjligt. 
Att tillägga: Snö alltså. Inte vad jag ville se utanför fönstret när jag gick upp i morse. Tråkigt att det ska bli mer av den varan den här  veckan... Var det någon som sade aprilväder?