tisdag 13 april 2021

Tomma förpackningar

Det är flera saker som är på upphällningen i badrummet och andra liknande ställen just nu, och vissa av dem är jag nästan förvånad över att jag fortfarande får ut produkt ur och således inte finns med bland den här månadens tomma förpackningar. Jag hade gissat på fler än de 6 förpackningar jag verkligen gjort åt, men så kan det vara ibland. Det här är i varje fall vad jag tömt sedan sist.


Atrix. Intensive protection cream.
Ni vet vid det här laget nu, antar jag. Har så klart en ny också. 
Betyg 5/5

Ica. Ekologiskt certifierad handkräm. Oparfymerad.
En utmärkt handkräm på alla sätt utom ett - den är ganska rinnig av sig och kladdar därför ner sin förpackning. Så där så att mycket hamnar i korken och torkar till en obehaglig massa. Dessutom är det lätt att det kommer alldeles för mycket.
Annars är den bra, sjunker snabbt in utan att kännas kladdig, och återfuktar rejält. Har älskat den när det varit lite kallare och tassarna behöver lite extra omsorg. Jag har ingen ny, men det är inte omöjligt att jag gör ett omköp på grund av alla dess goda egenskaper.
Betyg 4,5/5

Ica. Ekologiskt certifierad nattkräm. Oparfymerad.
Förutom att den här krämen inte är konsekvent i sin formula så älskar jag den. Ibland är den lagom fast, i bland lite väl rinnig, ibland så hård att den är svår att få ut ur tuben. Just den här var ganska lagom, och det tackar jag för. Ersatt med samma lika. För så länge ingen annan nattkräm i tub med liknande egenskaper kommer i min väg så håller jag mig till den här.
Betyg 5/5

It's skin. Aloe. Moisture and calming. Mask sheet.
Väldigt trevlig mask somkändes skön på huden och jag kände mig precis som utlovad både återfuktad och lugnad i huden efter användning. Rikligt med essens som jag sparade och kunde använda resterna av i en vecka. Kan absolut tänka mig att köpa om precis den här masken, men jag har flera andra på lut i badrummet just nu.
Betyg 5/5

Holika Holika. Pure essence mask sheet. Shea butter.
När jag prenumererade på Sheet happens mask-boxar, så blev jag ofta lite extra glad om det fanns med en Holika Holika-mask i lådan. Generellt gillar jag dem, och Shea butter är egentligen inget undantag, jag bara inte älskade den. Essensen kändes lite seg och det var ganska snålt med den, så det blev inget överflöd. Masken i sig var bra, men jag klippte upp den över näsan för att den skulle passa bättre runt ögonområdet. Köper nog inte om just den här, även om huden kändes go efteråt.
Betyg 3/5

N.A.E. Naturale Antica Erboristeria. Shampoo bar. Repairing. Dry hair.
Från kärlek till likgiltighet. När jag närmade mig slutet på den här shampokakan så köpte jag något helt annat att ersätta den med, och jag betvivlar att det blir omköp. Dels för att den numera inte är supersmidig att få tag på, men också för att jag upplevde att den började klia och gav beläggning i hårbottnen. 
Betyg 3/5

Den sista förpackningen sorteras som pappersförpackning. Allt annat går tyvärr ner i plaståtervinningen.